sitemap AUTOSOWA
Oferujemy sprzedaż nowych, oryginalnych
części zamiennych i ich zamienników.
Nie prowadzimy sprzedaży części używanych
porozmawiaj z konsultantem
poniedziałek9 - 17
wtorek9- 17
środa9 - 17
czwartek9 - 17
piątek9 - 17
sobota9 - 14
tel: +48 18 547 92 08
kom: 503 051 041
tel/fax: +48 18 547 92 18
48105112 gadu-gadu: 48105112
skype: autosowa
cennik przesyłek

łożyska i piasty


Szukasz części ? - Zadzwoń ! tel. 503 051 041

HURTOWE CENY - Nasi konsultanci odpowiedzą szybko i sprawnie czy posiadamy daną część zamienną i w jakiej cenie. ZAPRASZAMY . tel. 503 051 041 , 18 547 92 08,
Na naszych stronach przedstawiono tylko niewielką część naszego asortymentu.



Na stronie przedstawiona została tylko niewielka część z naszego asortymentu. Obecnie posiadamy kilka tys. różnych części do samochodów osobowych.

Jeżeli chcą Państwo zasięgnąć informacji lub szukają najlepszego rozwiązania w wyborze danej części, to prosimy zadać nam pytanie przesyłając dane swojego samochodu lub skorzystać z opcji szybkiego kontaktu z naszym konsultantem online. Służymy fachową pomocą na każdym etapie kontaktu.

wybierzszukaj od nowa

wybierz markę

łożyska i piasty
Łożyska i piasty kół , inne elementy z tego działu.

Informacje ogólne dotyczące łożysk samochodowych

Większość noworejestrowanych samochodów w Polsce jest starsza niż 10 lat i mając na uwadze ten fakt , ich użytkownicy raczej prędzej niż później spotkają się z problemem zużytych łożysk w swoim samochodzie. Jeżeli zlekceważymy pierwsze niepokojące objawy zużycia łożysk (szum, piski, nagrzewanie się lub buczenie), wyeksploatowane łożysko może nagle się rozlecieć i unieruchomić pojazd.

Koła przednie

Zużycie łożysk w kołach przednich jest typowe dla wszystkich marek samochodow . Typowe objawy to szum, i tzw wycie czy inne dziwne odgłosy, które mogą nasilać się bądź wyciszać na niektórych zakrętach. Lekceważenie tego objawu może doprowadzić do całkowitego zniszczenia łożyska i w konsekwencji zablokowania koła. Biorąc pod uwagę fakt, że większość łożysk kół przednich jest nierozbieralnych, kierowca w zasadzie nie może w jakiś szczególny sposób o nie zadbać. Łozyska mają określoną trwałość, a następnie nadają się do wymiany. Zużycie łożysk może oczywiście przyśpieszyć intensywne eksloatowanie samochodu np na terenie górzystym, gdzie wysokie temperatury tarcz hamulcowych a także zacisku hamulcowego przenoszą się na piastę przednią i sprzyjają wytopieniu smaru z łozyska.

Koła tylne

Nierozbieralne łożyska dwurzędowe kół tylnych na skalę światową zaczęto stosować dopiero na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Takim pierwszym autem z tym rozwiązaniem był Fiat Tipo w roku 1988. Nie mniej jednak , wiele koncernów samochodowych nadal pozostawało przy tradycyjnych łożyskach wymagających okresowej obsługi, Natomiast Volkswagen w wielu modelach stosował je jeszcze w latach dziewięćdziesiątych. Używając więc starszy przednionapędowy samochód, powinniśmy sprawdzić czy łożyska kół tylnych nie wymagają obsługi. Zwykle co 30 - 40 tysięcy km - należy je zdemontować, umyć w płynie do tego przeznaczonym benzynie rub ropie, nasmarować i po zamontowaniu dokręcić tak aby ustawić jednocześnie odpowiedni luz roboczy. Bagatelizowanie tej czynności prowadzi do jego trwałego uszkodzenia. Początkowo zaczyna szumieć. W niektórych przypadkach nagrzewa się i utrudnia swobodne obracanie się koła co w ostateczności zmienia jego kąt pochylenia.

Łożyska tylnych zawieszeń

W wielu samochodach są to auta głównie produkcji francuskiej, tylne wahacze są ułożyskowane a lekceważenie objawów ich zużycia ( piski, skrzypienie tylnego zawieszenia) doprowadza do uszkodzeń tylnej belki, której czopy są jednocześnie wewnętrzną bieżnią łożysk. Tutaj jazda staje się już niebezpieczna &-ponieważ tylne koła w trakcie jazdy zmieniają kąt pochylenia i zaczynają wpadać w drgania. Jedynym wtedy wyjściem staje się wymiana lub fachowa regeneracja kompletnej tylnej belki.

Łożyska podpór półosi

W samochodach przednionapędowych, producenci stosują tzw. łożysko podporowe półosi. Objawem zużycia tego łozyska są drgania w układzie napędowym oraz stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Uszkodzenia tego łożyska podporowego półosi, utrudniaja kierowanie samochodem co powoduje tym samym, że jazda staje się niebezpieczna.

Łożyska podpór wału napędowego

Z typowych usterek samochodów tylnonapędowych jest miedzy innymi zużycie łożyska podpory wału napędowego. Objawem tego są silne drgania dobiegające "spod auta" o natężeniu zależnym od prędkości wału napędowego. Zużycie tego łożyska podporowego, uniemożliwia w zasadzie podróże na dalszych trasach a także w niektórych przypadkach może powodować oberwanie wału napędowego.

Łożyska alternatora

Osprzęt silnika i jego elementy pracują w szczególnie trudnych warunkach. kiedy pracuje jest nagrzewany do wysokich temperatur i czasem gwałtownie schładzany wodą z kałuż a także systematycznie brudzony kurzem. Trudno dziwić się, że z czasem osprzęt ten ulega zużyciu. Na pierwszy rzut idą oczywiście łożyska. Wśród nich najbardziej narażonym na zurzycie jest łożysko alternatora. Natomiast na dalszych miejscach pod względem częstej wymiany plasują się łożyska łożyska wentylatora chłodnicy , kompresora klimatyzacji, itp. Zatarcie któregoś z tych łożysk nie powoduje wprawdzie nagłego zatrzymania samochodu, ale uniemożliwia kontynuowanie dalszej jazdy. Dochodzi wtedy do wyczerpania akumulatora albo przegrzania silnika i innych awarii niezwykle bardzo kosztownych w naprawach.

Podsumowanie końcowe na temat łożysk samochodowych

Przygotowując się do wymiany łożysk w kołach czy w zawieszeniu warto pamiętać, iż w większości przypadków wykonanie prawidłowej naprawy jest niemożliwe bez wymiany zawleczek a także śrub dociągających i zabezpieczeń a czasem także simeringów tzw . pierścieni uszczelniających. Optymalnym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zakup gotowych kompletów naprawczych które proponowane są przez renomowanych producentów w bardzo atrakcyjnych cenach. Przeważnie cena kompletu naprawczego łożysk samochodowych jest niższa niż suma potrzebnych elementów kupionych oddzielnie. Dodatkowym zyskiem może być spora oszczędność czasu ponieważ w pudełku znajdziemy wszystko co jest potrzebne do naprawy i skompletowane przez fachowców. W trakcie wymiany nie trzeba będzie kupować już nietypowej zawleczki , uszczelnienia a nawet smaru.


informacjeInformacje

Części do Cantera !
Już w ofercie częsci zamienne Mitsubishi Canter i inne dostawcze
Części do Cantera !

Zapraszamy do zakupu części zamiennych do samochodów dostawczych takich jak :       Mitsubishi Fuso Canter Isuzu N - seria Nissan Atleon, Cabstar Toyota Dyna   Potrzebujesz części zamienne do w/w samochodów dzwoń :   tel... więcej



Lemforder
nowe niższe ceny
Lemforder

Oferujemy Państwu nowe niższe ceny na części samochodowe firmy LEMFORDER tj : wahacze, drążki kierownicze, końcówki, sworznie i inne - do wszytkich typów samochodów po bardzo atrakcyjnych cenach... więcej



Koła dwumasowe LUK

Oferujemy Państwu : koła dwumasowe i zestawy sprzęgłowe firm LUK, SACHS  i Valeo do wszytkich typów samochodów po bardzo atrakcyjnych cenach... więcej



auto moto fotel
Extra fotele biurowe
auto moto fotel

Super fotel biurowy firmy DXRACER , więcej na stronie sklepu : www.dxracer.pl... więcej



ostatnio dodaneOstatnio dodane części

Koła dwumasowe. Koło dwumasowe Mazda 6 , Mazda MPV II 2,0 Di RF29-16-610A AISIN - Sprzęgła
Mazda 6 Station Wagon (GY) 2,0 DI 143KM
2399.00 zł
silniczki krokowe. Sterownik przepustnic Audi , Touareg 4,2 FSI 079129086 PIERBURG
Audi A6 (4F2) 4,2 FSI 350KM
799.00 zł
Łożyska. Łożysko przednie Nissan Primera P11 - zestaw KANACO - łożyska samochodowe
Nissan Primera (P10) 2,0 D 75KM
99.00 zł
Piasty przednie. Piasta Nissan Primera P11 2,0 D - przedniego koła RUVILLE
Nissan Primera (P11) 2,0TD 90KM
320.00 zł
Szczęki hamulcowe / okładziny . Szczęki hamulca ręcznego Toyota Rav 4, Avensis Verso. LEXUS ABE - tarcze i klocki hamulcowe
Lexus IS (GXE10) 300 214KM
100.00 zł
Tarcze hamulcowe tył. Tarczobębny Toyota Rav 4 II ( komplet 2 szt ) ABE - tarcze i klocki hamulcowe
Toyota Rav 4 II (XA2) 1,8 VVTi 126KM
198.00 zł